Monday, January 25, 2010

Rinus van de Velde


Interessante Belgische kunstenaar. Tekent met houtskool.

Het enige dat mij tegenstaat is het gebruik van teksten in zijn werken, met name het gebruik van de engelse taal, (ik heb altijd het gevoel dat mensen dat doen om misplaatste internationale pretenties te botvieren?) maar dat is mijn persoonlijke preoccupatie.

Op de een of andere manier doet zijn werk mij denken aan dat van de Amerikaan Mark Tansey... ik heb niet helemaal in de peiling waarom.

Hier de website van Rinus van de Velde: http://rvandevelde.web-log.nl/

2 comments:

Hemaworstje said...

no zeg hops val ik hier binnen via een japanse site notabene. vrij warrig maar afijn kunst.
afgekeurde kunst in uw ogen voldoet uitstekend alhier echter waar zit uwen atelier?

Giacomo di Lindini said...

Ik zit in Tilburg.. tussen Nederland en Belgie in.....