Sunday, June 30, 2013

.. zoals ik er in mijn atelier bijloop...

Helpt mij dan toch... ik heb atelier-kledingadvies nodig. Is er dan nergens een couturier die niet bang is voor een stevige uitdaging? Die, alhoewel ongaarne, ten behoeve van de schone kunsten wil afdalen naar de vochtige grotten van de textiele onbekwaamheid? Iemand die mijn uitgewanden met esthetisch verantwoorde stof wil bedekken?
Stel je toch eens voor dat er later, bij voorkeur na mijn verscheiden, door een ongelukkige filmmaker een documentaire of wat dies meer zij, van mij wordt vervaardigd. Dan kan deze foto er toch niet in. Of in de catalogus van een tentoonstelling in Boymans. De ernst van mijn schilderwerk zal bedolven worden onder korrels zout en bedekt worden met de mantel der schaterlach. Ik word simpelweg de risee van de kunsten.

No comments: